Detta är djup olyckligt och i grunden oacceptabelt. Regeringen och myndigheterna behöver lösa detta snabbt. Vi kommer begära att Ebba Busch kallas till Näringsutskottet för att redogöra för hur regeringen ska lösa frågan redan till vintern.

412
inlägg
Detta är djup olyckligt och i grunden oacceptabelt. Regeringen och myndigheterna behöver lösa detta snabbt. Vi kommer begära att Ebba Busch kallas till Näringsutskottet för att redogöra för hur regeringen ska lösa frågan redan till vintern.

@paweb77 Är det svårt att förstå att SD-regeringens resultat är 100 000 fler arbetslösa eftersom de driver en dålig politik? Folk har blivit av med jobbet och nya kommer inte till, inte minst ungdomar.
Visa på X →SD och regeringens resultat är nedslående. Sverige har underpresterat jämfört med Europa. Tillväxten legat i EU:s bottenliga, arbetslösheten ökat och 100.000 fler svenskar står utan arbete. Bidragsberoendet har vuxit, konkurserna de högsta sedan 90-talet. Vi vill se ny riktning.

Rimliga krav. Socialdemokraterna är fortsatt öppna att fortsätta arbetet. Att bara ge Sverigedemokraterna veto duger inte. Det finns möjligheter att ta detta till en överenskommelse och ett bredare gemensamt arbete i en energikommission eller beredning. https://share.google/M7LBrVe8Xmljz7Bv4
Visa på X →Viktiga argument. Sjukvården i Stockholm kan stärkas bara genom att sköta verksamheten smartare och effektivare efter många mandatperioder med slösaktigt och ideologiskt M-styre. Högern kan varken ekonomi eller bygga samhället.
Visa på X →Varför ger Kristersson och Dousa dina skattepengar till hamaskramande antisemiter? Det borde inte bara svara på omgående utan också rätta till direkt.

Redan för 2,5 år sedan föreslog vi socialdemokrater ett system i Sverige för att garantera svenska familjer lägre priser. Vi kallar det Folkhemsel. https://www.aftonbladet.se/a/kw2om9
Visa på X →På läktaren finns inga målkonflikter. Ska fångarna släppas ut eller ska överbeläggningen förvärras? Att SD-regeringen misslyckas med att bygga anstalter är liksom redan ett faktum. Och våra röster avgör.
Visa på X →@Ericson_ubbhult Intressant. Detta är alltså självbilden. Förklarar en del.
Visa på X →Som vanligt skapar högerregeringen stora underskott. Lånar till sänkta skatter och orkar inte hålla ordning på statsfinanserna. Uppförsbacken lämnar de alltid vidare till andra att hantera. Men varför har de en självbild av att de kan? När de aldrig någonsin kan det i praktiken?

Moderaterna ljuger verkligen vanemässigt om detta.
Visa på X →Högerregering klarar aldrig statsfinanserna och ekonomin. Att låna till sänkta skatter trumfar alltid ordning. Det är slarvigt och svagt.

Socialdemokraterna är fortsatt öppna för överenskommelse om energipolitiken eftersom det är bra för Sverige. Det behövs både insatser för kärnkraft och vindkraft, inte minst i havet. Att SD stänger den dörren och kör över statsministern och näringslivet blir dyrt för Sverige.
Visa på X →Det betyder isf att M är rädda för dialog med Försvarsmakten och andra relevanta myndigheter. Och att de på en månad inte har förmåga att svara på detta med att de hellre gör något annat för att få fram mer el. Så svaga och dåliga. Grejen är att Kristersson blev överkörd av SD.
Visa på X →Ett löfte ministern faktiskt kan uppfylla utan att ens förhandla med någon annan.
Visa på X →Som vanligt lämnar högerregeringar efter sig stora underskott, hög arbetslöshet och dålig tillväxt.
Visa på X →Budskapet från Ulf är att allt går SÅ bra och att allt annat är sossarnas fel. Fast tillväxten är lägre, arbetslösheten högre och priserna ökar igen. Väljarnas reaktion:

Barn, bananer eller Bregott! Inget får stå i vägen för vinsten. Högerpartierna har skapat det välfärdskapitalistiska monstret - och de fortsätter mata det.
Visa på X →Att få fram mer elproduktion, för att till EUs lägsta priser möta behoven från inte minst industrin, kommer kräva långsiktiga och stabila spelregler. Därför har Socialdemokraterna länge jobbat för en bred överenskommmelse. Det är positivt att även Ulf Kristersson öppnat för det.
Visa på X →Svantesson har tappat kontrollen över ekonomin. Den enda konstanten är att låna pengar till sänkta skatter. Men tillväxten är låg, 100 000 fler är arbetslösa och priserna höga. Det som redan provats gång på gång med resultat i EUs bottenträsk ska åter mirakulöst lösa problemen…
Visa på X →En rimlig rektion. Men högerpolitikers vilja att sänka skatten på lånade pengar också väldigt stark.
Visa på X →Staten behöver möjliggöra investeringar i ny elproduktion i alla fossilfria kraftslag. Det behöver ske i en bred överenskommelse. En sådan har S jobbat för i många år. Det är bra att Kristersson öppnat den dörren. https://www.dn.se/sverige/s-beskedet-oppnar-for-statligt-stod-till-ny-karnkraft/
Visa på X →Och slarvandet fortsätter. https://www.dn.se/sverige/regeringens-parm-om-natomotet-med-turkiet-hittades-av-stadare-pa-arlanda/
Visa på X →Kristerssons insats i Agenda lär inte hjälpa. En sur statsminister som påstår att ALLT är historiskt BRA vänder inte detta. Ledarskapet har havererat. Svenska folket ser det.


Gång på gång ser regeringen ljuset. Gång på gång kommer mörkret. Tidöpolitiken funkar inte och gör Sverige fattigare och fler utan jobb. SCB: Fortsatt dämpad arbetsmarknad - http://DN.se https://www.dn.se/direkt/2025-08-22/scb-fortsatt-dampad-arbetsmarknad/
Visa på X →