Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Fredrik Olovsson

Socialdemokraterna

@fredrikolovsson (X)

412

inlägg

Energimyndigheten har stått utan generaldirektör i snart ett år. Att Ebba Busch misslyckats med att utse en GD för en central myndighet med viktiga uppdrag, inte minst som sektorsansvarig beredskapsmyndighet för energi, är uppseendeväckande nonchalant.

Visa på X

Mycket bra att konkursförvaltaren kunnat sälja Northvolt så att det även fortsättningsvis produceras batterier i Sverige. Bra även för Skellefteå, som tagit och tar stort ansvar för svensk nyindustrialisering och lämnats väldigt ensamma när det blev tufft. https://share.google/oEyav3VAU4yd2rdyz

Visa på X

Kristerssons närmaste medarbetare (möjligen också han själv) gjorde nyligen allt för att vännen Henrik Landerholm skulle slippa ta sitt ansvar som en hög tjänsteman i regeringskansliet. Men posera kan han, Kristersson. Dubbelmoralen i moderatledningen är återkommande och plågsam.

Visa på X

Förstår att det gör ont när de egna orden om föräldraansvar plötsligt också ska gälla det egna föräldraskapet. Men det här handlar den dubbelmoral M och regeringen tillåter sig. Den skadar förtroende och sammanhållning för att den oblygt gör skillnad på M-eliten och alla andra.

Visa på X

Detta är ändå roligt! Allra längst ut i den halvgalna högern är allt man inte gillar sossar. Till och med @KristerThelin .

Visa på X

@Ygeman Åkesson fabulerar. Men ändå oklart om det är medvetet eller om han helt enkelt lever i sin konspirationsteori?

Visa på X

Kristersson kan inte ens genomföra en mimimal regeringsombildning utan att framstå som sur, trött och svag.

Visa på X

Arbetslösheten steg i maj. Också. Med tre av fyra budgetar genomförda står det klart att SD-regeringen gör vanligt folk fattigare och att allt fler tvingas gå utan jobb. Högerpartierna saknar helt enkelt en idé om hur Sverige ska bli rikare. https://omni.se/a/jQyXxn

Visa på X

Förr hade Sverige hygglig tillväxt och sänkta utsläpp. Tidöpartierna skickar tvärtom ner tillväxten men ökar utsläppen. Fattigare och smutsigare med SD och regeringen alltså.

Visa på X

Tillväxt i EU-botten. Arbetslöshet i EU-toppen. Välfärd på svältkur. Dyrare läkemedel, mm. Resultaten talar sitt tydliga språk. Byt regering.

Visa på X