Undrar vilket nästa steg blir för att stoppa de otroligt-super-mega-farliga ljuddämparna när ISP inte ville leka den leken som polismyndigheten ville leka. Lägga över ansvaret på viltvårdsmyndigheten som ännu inte har inrättats trots upprepade tillkännagivanden från riksdagen?
Visa på X →331
inlägg
Aftonbladet verkar ha missat regeringsformen 1 kap 6 §. Ni vet den där texten där det står att ”Regeringen styr riket. Den är ansvarig inför riksdagen.” https://www.aftonbladet.se/ledare/a/rEaa0m/syndabockar-stoppar-inte-skjutningarna
Visa på X →Vi försökte och det var nära.

Trevlig nationaldag! Idag har jag och Caroline Nordengrip deltagit i överbefälhavarens nationaldagsfirande på Karlbergs slott.




För de som undrade. Den breda mitten ligger mer till vänster än mitt i. Börjar vid C och slutar ungefär vid V.
Visa på X →Statsministern tycker alltså att det är oansvarigt att avskeda en minister i det rådande säkerhetsläget. Som motreaktion hotar hon att själv avsätta hela regeringen. Jag tolkar det som att det är socialdemokraternas syn på att ta ansvar. Ytterst märkligt.
Visa på X →Där satt den!
Visa på X →”Skicka fler och kraftfullare vapen till Ukraina” https://www.svd.se/a/ja5ky0/m-sd-kd-l-regeringen-bor-skicka-fler-vapen-till-ukraina via @SvD
Visa på X →Tre döda i skjutningar i Örebro på 10 dagar. Hur kan någon tycka att utvecklingen i vårt land går åt rätt håll med den här regeringen? Två döda efter skottlossning i Varberga i Örebro – stor polisinsats | SVT Nyheter https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/larm-om-misstankt-skottlossning-i-orebro
Visa på X →Alla ska med. De som inte kan eller vill också. #dödenförlandsbygden
Visa på X →Precis lämnat ett mycket trevligt nationaldagsfirande på norska ambassaden. Gratulerer med dagen Norge.
Visa på X →@viktorbk MP kommer ju inte att ha några riksdagsledamöter efter valet så hur spelar det någon roll?
Visa på X →@TobiasHubinette En? Skulle tro det är rätt många vid det här laget.
Visa på X →Frågan är hur mycket tryggare Sverige är som alliansfritt om eskaleringen sker och vi inte ingår i några militära allianser. Finlands Natomedlemskap föranleder tveklöst en omvärdering av vår säkerhetspolitik.
Visa på X →Kampanjar i Hällefors idag. Lokala företrädare med förstärkning från grannkommunen.

https://bulletin.nu/debatt-sverigedemokraterna-skicka-offensiva-vapen-till-ukraina
Visa på X →Var det inte @socialdemokrat som lämnade twitter för att de anser att samtalsklimatet inte är produktivt. 🤷🏼♂️

Dagarna efter att det blivit klart att @elonmusk köper Twitter för att stärka yttrandefriheten lämnar @socialdemokrat plattformen. Finns det något samband?
Visa på X →Spännande votering idag. @IbrahimBaylan_ röstade för folkräkning så det bifölls av riksdagen. Aktivister på åhörarläktaren ropade något ohörbart som jag tror handlade om klimatet. De avvisades av riksdagens vakter. (Förra tweeten var felaktig)
Visa på X →I september är det val. Då kan folket välja om de vill fortsätta se brinnande bilar runt om i landet eller om de vill se en förändring på riktigt.
Visa på X →Jag är inte det minsta förvånad att många poliser slutar för att gå till andra arbeten. Låg lön, hög risk, hög stress, fysiskt krävande och som grädde på moset en regering som inte ser deras vardag utan snarare tävlar om vem som gullar mest med brottslingarna.
Visa på X →Den nuvarande regeringen har som vanligt inte sett det komma. De har haft nästan åtta år på sig att ge polisen de verktyg de behöver, men framförallt den finansiering de behöver. De har totalt misslyckats och resultatet har vi sett de senaste dagarna.
Visa på X →Det behövs mer resurser till polisen för att möta sådant våld som de mött de senaste dagarna. Vi måste också ställa krav på att de som kommer till vårt land respekterar våra lagar. De som inte gör det måste kunna utvisas.
Visa på X →Bilderna från Örebro ikväll borde väcka tankar hos många. Våldsamt upplopp, polisbilar som brinner, varningsskott som ska ha avlossats och minst åtta skadade poliser. Oavsett vad man anser sig ha utsatts för kan det aldrig försvara ett sånt angrepp på demokratin.
Visa på X →En treåring för helvete! Lika gammal som min dotter. Monstruösa övergrepp. Hur kan vi leva med oss själva om vi inte gör vad vi kan för att stoppa detta?
Visa på X →