Som jag sa i dagens debatt: När det nu under ett valår pågår en av de värsta energikriserna i modern tid och regeringen möter detta med kraftfulla åtgärder så är det faktiskt inte ”valfläsk”. Det är tvärtom att ta ansvar för svenska folket och Sverige i en ekonomiskt svår tid.
Visa på X →Svensk ekonomi allt starkare. Trots oro i omvärlden.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/finansministern-presenterar-ny-ekonomisk-prognos
Visa på X →Otroligt märkligt förslag som i praktiken skulle göra riksdagsledamöterna till slavar under sina partiledningar. https://www.sverigesradio.se/artikel/sverigedemokraterna-vill-sanka-arvode-for-partilosa
Visa på X →@TageErlan55902 @suzivilda Gör ju inte att föräldrarna kan bryta mot rader av beslut om att lämna landet.
Visa på X →@tobbeterror @suzivilda I detta fall har rader av beslut fattats. Det första avslaget kom tydligen fyra månader efter ankomst…för många många år sedan…
Visa på X →@suzivilda Tvärtom, vi vill att många duktiga människor ska välja Sverige och ta välbetalda arbeten här och utveckla Sverige.
Visa på X →Visa på X →@suzivilda Eller så tar man reda på verkligheten bakom detta ärende. En mamma med utvisningsbeslut sedan många år. Långt innan dagens regering tillträdde.
Visa på X →@gunnarssonhanna Haha. Bara nyttigt för dig med lite kung ibland. 😎
Visa på X →@OlofFlodin Fast det är ju en helt korrekt beskrivning av verkligheten. Alla partier säger sig vilja utvisa dem som befinner sig i Sverige utan tillstånd. Det är inte flickan som är skyldig, det är ju uppenbarligen hennes mamma. Vad är din lösning? Låta flickan stanna o utvisa mamman? 🤔
Visa på X →@HilleviLarsson Ännu en ljugande artikel. Här är sanningen 👇👇👇
Visa på X →@HilleviLarsson Well…👇👇👇
Visa på X →https://www.facebook.com/share/r/1DB1wATirW/?mibextid=wwXIfr
Visa på X →@Sture41609013 @HenrikJalalian Du verkar tro att politik kan lösa allt. Med en pandemi och sedan krig i världen är det tufft att vända utvecklingen. Men dagens regering har faktiskt lyckats!
Visa på X →@OlafPries Man kunde ju tycka det…
Visa på X →@t_kallarsson Nu var det ju iofs inte ”vår”, tvärtom var vi kritiska till den. Men det var en kompromiss mellan de partier som styrde då.
Visa på X →@Anettes_ Su har tydligen inte läst beslutet? Finns inget sånt beslutat alls.
Visa på X →@emmafastesson Trams
Visa på X →I går tog riksdagen beslut om den största straffrättsreformen i modern tid. Trots olika invändningar från S, C, V och MP fick regeringen igenom alla förslag. Mer detaljer om beslutet hittar du på http://www.ericsoniubbhult.se
Visa på X →@mikaeldamberg
Visa på X →@BergvallOlle Tänk om vi inte sänkt skatterna så mycket för löntagarna. Hur hade det sett ut då?
Visa på X →Visst var detta bra! Nu har de nya reglerna gällt några veckor, och det passar ju perfekt nu när många vill samlas, ta ett glas öl eller två, och se på VM-fotboll. Heja Sverige!
Visa på X →Visa på X →@Tomb128032B Ja. Och inte hittat nåt klandervärt. Bara mediatrams. Nåt exempel du vill peka på?
Visa på X →@Darkwand Jag vet väl inte om jag klagar. Bara berättar…
Visa på X →