Det blir bara värre. I vagn 1-3 (vi sitter i vagn 3) finns bara en fungerande toalett. Det är toaletten längst fram i vagn 3. Den saknar dessvärre sits. Från Örebro får vi åka ersättningsbuss på grund av barnarbete. Det sista var i alla fall känt när vi påbörjade vår resa.
Visa på X →331
inlägg
Såja! Nu händer det grejor. https://tt.omni.se/regeringen-vill-se-fler-lattnader-for-vapenagare/a/dwr3Wj
Visa på X →@gorm_den_gamle @sdriks @Katja_Nyberg Jag följer utvecklingen i den här frågan med samma spänning och oro som er andra skyttar.
Visa på X →@gorm_den_gamle @sdriks @Katja_Nyberg Jag har inte hand om dessa frågor längre då jag nu arbetar med skattefrågor.
Visa på X →@PlainviewLegacy I alla avseenden är han ett sossetroll.
Visa på X →Mina damer och herrar. Vi har ett sossetroll som politisk redaktör på Aftonbladet. (Ifall någon hade missat det.)
Visa på X →Så fort @RashidFarivar kom in i debatten hettade det till ordentligt. @anderslindberg tog över stafettpinnen från @MartinAadahl och försökte förklara men misslyckades fullständigt.
Visa på X →Vila i frid Börje Salming.
Visa på X →När man inte förstår vad ens egen politik har för effekt.
Visa på X →En av vår tids största legender hyllas på andra sidan Atlanten. Inte ett öga är torrt.
Visa på X →Befinner sig Aftonbladet på samma planet som vi andra?
Visa på X →När man förväntar sig att de problem man varit med och skapat under de senaste åtta åren ska lösas av någon annan på mindre än tre veckor.
Visa på X →Låt polisen slippa onödiga uppgifter. Börja med att bort ansvaret för vapenlicenser så är vi en bit på väg. https://www.expressen.se/debatt/lat-polisen-slippa--onodiga-uppgifter/
Visa på X →Grattis @PlJonson, försvarsminister i nya regeringen.
Visa på X →Idag blev det officiellt. Jag kommer att tillträda som vice ordförande i skatteutskottet. Jag är mycket hedrad och tar mig an uppdraget med stort allvar.
Visa på X →@johangillman De har förhoppningsvis ett långt arbete framför sig om de ska nå det målet.
Visa på X →😂
Visa på X →När man trodde att Aftonbladet ledarsida inte kunde sjunka lägre gör de det ändå. https://www.aftonbladet.se/a/zEGdBq
Visa på X →@MagnusRanstorp @AdrianSadikovic @dagensnyheter Hur har myndigheten för psykologiskt försvar hanterat detta? Har de bemött de falska påståendena på något vis? Informerat allmänheten?
Visa på X →Hörde jag ett kollektivt ”amen”?
Visa på X →@hvjanolov @patrikoksanen @PlJonson @gunnarssonhanna @ForsvarsdepSv @FinansdepSv @niklaska 2,5% är vad vi tidigare har sett som en lämplig nivå för försvarsmakten. För att nå dit kan vi behöva ännu högre anslag under tiden försvaret byggs upp. Den siffran kan också behöva omvärderas utifrån det försämrade säkerhetsläget.
Visa på X →Ökade anslag är bara början. En av de mest akuta åtgärderna är att förenkla för försvarsmakten att utöka miljötillstånd så de kan öva. Det är inte rimligt att det ska vara en begränsande faktor när försvaret ska växa.
Visa på X →Inte särskilt förvånande. Vi har föreslagit ökade anslag för uppbyggnad av försvarsmakten sen riksdagsinträdet och återinförd värnplikt lika länge. Vissa av våra förslag har blivit verklighet även om det tagit lång tid. Men mycket återstår innan vi är i mål.
Visa på X →Även förtroendet för Sverigedemokraternas försvarspolitik ökar. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ll0WJV/sd-okar-inom-flera-sakfragor-i-matning-fran-aftonbladet-demoskop
Visa på X →Snart dags för valdebatt om försvarsfrågor på P1.
Visa på X →