Det enda regeringens Intensivår kommer leda till är snyggare arbetslöshetsstatistik i valrörelsen. Socialdemokraterna har under flera år haft som strategi att dölja problemen istället för att lösa dem.

405
inlägg
Det enda regeringens Intensivår kommer leda till är snyggare arbetslöshetsstatistik i valrörelsen. Socialdemokraterna har under flera år haft som strategi att dölja problemen istället för att lösa dem.

Det finns ingen grupp som får så mycket resurser och möjligheter serverade och ändå uteblir resultaten. Intensivåret erbjuder inga nya lösningar, det är bara en ompaketering av praktik och annat som funnits sedan länge. Detta kommer sannolikt bli ytterligare ett kostsamt fiasko.
Visa på X →Exploateringen sker med regeringens goda minne. Att utländsk arbetskraft utnyttjas j Sverige är en direkt följd av dagens bristfälliga regelverk. Socialdemokraterna har gett taktpinnen till Centerpartiet och här ser vi resultatet. https://svt.se/nyheter/borde-inte-finnas-pa-svensk-arbetsmarknad
Visa på X →Vi behöver ett riktigt lärlingssystem och fler utbildningsplatser! De övriga partierna fantiserar om en återgång till enkla jobb och tävlar om att gömma de arbetslösa i olika subventionerade jobb men det finns inga genvägar in på svensk arbetsmarknad. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/arbetslosheten-kan-bli-viktig-valfraga
Visa på X →Finansministern lever i förnekelse! Ser hon inte hur det ser ut på den svenska arbetsmarknaden? Långtidsarbetslösheten skenar och det är en ren effekt av en havererad invandringspolitik.
Visa på X →