Otroligt bra nyhet. En fred mellan Israel och Libanon hade skapat helt nya förutsättningar i denna del av världen: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1458744
Visa på X →412
inlägg
När jag för ca ett år sedan besökte Libanon så talade alla om behovet av att man får till en långsiktig fred med Israel och ett avväpnande av Hizbollah. Äntligen börjar förhandlingar som kan leda till en varaktig fred.




Igår besöktes riksdagen av @PahlaviReza på initiativ av bl.a. @MagnusBerntsson. Reza höll ett varmt och engagerat tal där han argumenterade för ett fritt och demokratiskt Iran. Förvånande att inte alla demokratiska partier stödjer en folklig frihetsrevolution! @PahlaviComms

Now @MagnusBerntsson has started the meeting with @PahlaviReza Pahlavi. He gives a warm speech about all the thousands of young people who have been abused by the Islamic Republic. He talks about the dream of freedom and a functioning democracy.


I går var jag i Strömstad o predikade om inkarnationen o dess konsekvenser för Guds försoning med människan genom Jesus Kristus död o uppståndelse.




Fantastiskt de extrema nationalisterna är besegrade. Detta är bra för Sverige, bra för Ukraina och bra för Europa! Amen
Visa på X →I dag predikar jag i Pingstkyrkan i Strömstad kl 11:00 Inkarnationen och eukaristin är en del av temat. Välkomna!

If this information is correct, it is good news. If ukraine minimizes the baltic sea fleet in the same way as the black sea fleet then the security for everyone in europe increases!
Visa på X →Även i år berättar kyrkorna i Uddevall om påskens mirakel via ett stort musikaliskt drama på Torget. Missade du dagens föreställning så går det bra att komma i morgon kl: 13:00. Varmt välkommen!




Ännu en resa till Stockholm!

Det skrivna ordet är fantastiskt. Det är ca 800 år mellan Eusebios av Caesarea o Thomas av Aquino. O det är ca 800 år från Thomas tills idag. Ändå kan jag läsa båda dessa böcker o förundras över deras djup, deras kunskap, deras tankar. Det skrivna ordet är fantastiskt!

Otroligt bra att barnfattigdomen fortsätter att sjunka. 2022 tog vi över regeringsmakten och under hela denna mandatperiod har barnfattigdomen minskat vilket bl.a. beror på att vi i KD har prioriterat att stärka ekonomin för Sveriges barnfamiljer.

MP är tydliga, man vill lägga ner flyget mellan Göteborg-Stockholm. Vi i KD säger nej!

Spännande möte med Implementeringsrådet. Bra med bakgrundskunskap om man skall förstå hur europeisk lag växer fram.

Jag är glad för att vi nu sänker både el- och bränslepriset. KD kommer alltid arbeta för rättvisa och solidariska kostnader för alla som bor och verkar i vårt land.

SMP regeringen pressade upp bränslepriserna av ideologiska skäl. Vi sänkte kostnaderna och nu när kriget i Iran pressar upp bränslepriserna agerar vi i KD tillsammans med våra kollegor för att sänker kostnaderna på både el och bränsle. Hela Sverige skall leva!


Tack @joelsh för en trevlig diskussion om KDs idiologi och historia samt kyrkans förhållande till politik. Ser fram emot fler tillfällen till meningsutbyte. Önskar dig och familjen en god helg. PS lycka till med försäljningen av din nya bok :-)
Visa på X →@Edward_Blom @AndersCarlgren De som har mest liknande väljare är M o L vilket troligtvis gynnar dem båda.
Visa på X →Tack @peterkullgren Tydligare kan inte KDs människosyn beskrivas: ”– För att det är en människa, säger han i ”Skavlan och Sverige”. ” https://www.expressen.se/noje/tv-och-streaming/alexandra-nilsson-skulle-radda-mina-hundar-framfor-en-trearing-/
Visa på X →@SundbladDavid Nej men jag vill att kommuner följer lagen avseende självkostnadspris vilket man tyvärr inte gör idag.
Visa på X →Detta är inte rimligt! Att bygga ett hem eller starta ett bygge ska inte vara ett lotteri. Men idag kan bygglovsavgifter skilja upp till 120 000 kronor mellan kommuner för samma typ av ärende.

;-)
Visa på X →Den här bilden förklarar väldigt väl varför jag i Samhällsbyggarekomiteen föreslog att vi borde ha ett nytt samlat statligt flyginfrastrukturbolag (Swedavia 2.0). Om flyget skall fungera som nationell kollektivtrafik måste vi skapa ett samlat flygplatsbolag.

Käkar med stora grabben innan jag åker till Sth. Honom har jag svårt att svära mig fri ifrån 😉


I kväll har jag haft förmånen att vara årsmötesordförande för LSK. Mötet gick lugnt till och alla beslut togs i god ordning. Otroligt roligt att vara mötesordförande vid ett årsmöte. Är det fler föreningar som har behov av en mötesordförande är det bara att skicka en fråga.


