@Benjamin1573912 Du vill kräkas för att jag står upp mot judehat o antisemitism. Det säger sannerligen allt om dig!
Visa på X →412
inlägg
6 okt åkte jag o min familj hem från Israel efter att ha seglat dit med http://www.elida.se, 7 okt sker den värsta pogromen mot judar sedan WWII, 8 okt satte jag in mitt örhänge då jag kände på mig att hatet mot judar kommer att öka - tyvärr fick jag rätt! JSB borde skämmas.


@GPledare @MadeleineLidman Klart dom inte gör då dom är en del av Hamas!
Visa på X →@IvankaNews_ 111=1
Visa på X →@anderslindberg Med den logiken så måste jag tyvärr konstatera att din o palestinarörelsens retorik kommer leda till fler antisemitiska våldsdåd.
Visa på X →Otroligt bra nyhet om Hamas äntligen ger upp o accepterar att släppa gisslan samt överlämna makten till ett civilt styre! https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/yEk1mA/hamas-svarar-trump-ar-redo-att-slappa-israeliska-gisslan
Visa på X →Trafikverket har presenterat sitt förslag till nationell plan. Nu har alla kommuner o regioner möjlighet att lämna in remisser på förslaget sen kommer regeringen fatta beslut om den nya 12:års-planen.








Det är skillnad mellan vilka som är med o styr. I början av denna mandatperiod kostade diesel ca 29kr/l idag är priset drygt 16kr/l. Nu går MP ut o lovar att man skall höja kostnaderna med 2,2kr/l. MP är ett storstadsparti som inte förstår sig på alla de som är beroende av bilen.


Ännu en fantastisk morgon. Nu är jag på väg till Gävle för att samtala om svensk järnväg. Ett både spännande och viktigt ämne.


I dag har jag @HansEklind o Larry Söder lagt en motion som handlar om hur vi kan underlätta för alla de som jobbar i trafiken o alla de som är beroende av bilen för att klara av vardagslivet. KD - Sveriges bilvänligaste parti!


Deltar på ett spännande möte i riksdagen avseende 250 år av judisk historia i Sverige.




Började morgonen med att Kardinal Anders Arborelius gästade kristna gruppen i riksdagen. En fin stund inför korset.


I dag har vi firat Alf Svensson, 87 år. Alf är en hedersman som under hela sitt liv arbetat för de mest utsatta utifrån ett klassiskt judiskt-kristet perspektiv.


@JohanIsTheWay @JonasFransson8 @alicemedce @FredrikMalm @ghokmark Stolt antisionism. Du är således antisemit o kräver att just judar inte skall ha ett eget land. På vilket sätt anser du att det är moraliskt rätt att araber skall ha ett flertal länder men judar skall inte ha rätt till något land. Snacka om rasism o vän av etnisk rensning!
Visa på X →Ur ett västsvenskt perspektiv så är det bra att delar av 45:an är med i planen men jag är inte nöjd med att inte hela sträckan Göteborg – Alingsås prioriteras i den nya planen. Om man prioriterar samhällsnytta så är denna sträckan en av de viktigaste inom hela järnvägssystemet.
Visa på X →Lyssnar till presskonferens avseende Förslag till nationell transportinfrastrukturplan 2026–2037. Det är en bra plan som bla omfördelar resurser ifrån mindre samhällsekonomiskt lönsamma investeringar till mer lönsamma investeringar. Det är bra! https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2025/09/presstraff-nar-trafikverket-presenterar-forslag-till-ny-nationell-plan-for-transportinfrastrukturen/
Visa på X →@JonasFransson8 @alicemedce @FredrikMalm @ghokmark Vad tycker du om antisemitism, antisionism o terrorsekten Hamas samt deras allierade i väst?
Visa på X →Bra punkter som USA arbetat fram o som kan leda till fredlig samexistens vilket gynnar alla i regionen. Synd att Sverige o övriga Europa inte har samma nyktra inställning till denna konflikt. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Mr3m0/benjamin-netanyahu-och-donald-trump-traffas-i-vita-huset
Visa på X →@owenil Tack för påpekandet. Du har helt rätt.
Visa på X →Otroligt glädjande om vi äntligen skickar ner Gripen till Ukraina. Det har jag lyft fram i riksdagen vid flera tillfällen. https://ekonomibladet.se/uppgifter-gripen-plan-till-ukraina/?fbclid=IwdGRleANHoXtleHRuA2FlbQIxMQABHk2KO8BYrNKWPkoysVfsOVPvUs6V-WOBrUMOsceG3ckvGux1dhqooGnQeWPu_aem_ERl6rsorUTJIr4lr0sVYZQ
Visa på X →Minst hälften kvar borde vara en självklarhet! Skatt är en nödvändighet om man skall bygga ett gott samhälle. Men om skatten är för hög så förlorar den sin legitimitet. Därför är det bra att regeringen sänker skatten för arbete o företagande. https://www.di.se/debatt/sankt-skatt-ar-en-moralfraga/
Visa på X →Gick förbi Östermalmstorg och lyssnade till @alicemedce , @FredrikMalm och @ghokmark Fantastiskt att se allt de engagemang som finns för Ukraina. Ryssland är en aggressiv ockupationsmakt som måste stoppas med alla medel!




@SurJonas Nej det gör jag till vardags, nu har jag börjat fixa till min gamla modell-järnväg :-)
Visa på X →Renoverar hus :-)




Ätit lunch med min gooe vän @PeoThyren Alltid kul att prata musik, teologi o politik!

