@TheFl0orIsLaVa @elonmusk And USA should splitting up in a lot of countries :-)
Visa på X →412
inlägg
Detta är den verklighet som palestinarörelsen o vänstern vägrar att erkänna. Man klarar inte heller av att fördöma eller ta avstånd ifrån palestinarörelsens nazistiska rötter. Samma rötter som syns när vänstern hyllar en restaurangägare som bojkottar israeler.
Visa på X →Igår inledde vi KDs julfest med att besöka Sagerska palatset. Ett fantastiskt vackert hus med en spännande historia. https://sv.wikipedia.org/wiki/Sagerska_huset




Rätt absurt att lyssna på en debatt mellan S o SD där mat tjafsar om vems trollfabrik som är minst trollfabrik. Detta om något skadar förtroendet för politiken. Snälla skärp er!
Visa på X →Möte om elektrifierade tunga transporter.




Varför är inte denna man lagförd ? @Polisen_Sverige
Visa på X →”– Jag önskar att vi jobbar ännu mer förebyggande, … jag accepterat att man går fram med en tillfällig lag. Det är bara att konstatera att skjutningarna rusar ner i ålder. De som är kritiska får gärna komma med ett bättre förslag,” https://www.dn.se/sverige/stark-kd-kritik-mot-forslaget-om-13-aringar-i-fangelse-puckat/
Visa på X →Fruktansvärt med ännu en nazistdemonstration. Detta är effekten av att polisen inte agerat när antisemitiska slagord skanderats under två års tid. Nazism och antisemitism hör inte hemma i Sverige!
Visa på X →I agree!
Visa på X →Hmm if the US recognizes Crimea as Russian, the EU should recognize Kaliningrad as part of Lithuania/Poland and Alaska as Russian. @realDonaldTrump
Visa på X →Af tror att detta blir väldigt bra för KD i Uppsalaregionen. Paula är känd för att vara en duktig och påläst politiker. Hälsar henne välkommen till KD samtidigt som jag önskar henne lycka till i valet. https://www.expressen.se/nyheter/politik/paula-bieler-eriksson-gor-comeback-for-kd/?persona-id=b6e8f8f6-0152-4115-bcf1-904733f447a4&persona-id-trigger-questions=a31c017a-d2f0-486e-a01a-a2d228918b96&ab-test=teaser-triggers%3Atriggers
Visa på X →I dag är det seminarium och fiskedebatt i Uddevalla sen är det bara att kasta sig på tåget till Stockholm. I morgon är det rundvandring i riksdagen med ungdomar från YEPP sen är det bara att resa till Göteborg för ett möte om Ukraina - många mil på tåg blir det :-)
Visa på X →Just nu pågår ett seminarium om statliga och kommunala flygplatser. KDs uppfattning är att staten behöver ta ett större ansvar för den viktiga nationella kollektivtrafik som flyget de facto är.




KD påverkar människors vardag Vi avskaffade fastighetsskatten Vi har sänkt bränslekostnaderna Vi sänker skatten på arbete O Nu kämpar vi för att avskaffa den orättvisa flyttskatten (reavinstbeskattningen) Bli medlem du också: https://kristdemokraterna.se/engagera-dig/ansok-om-medlemskap-i-kristdemokraterna


Fruktansvärt! Sverige måste agera avseende de återkommande angrepp som sker gentemot kristna i Nigeria, Sahel och den muslimska världen.
Visa på X →Börjat läsa @simonwestberg bok om konservatism. Är själv inte konservativ utan kristdemokrat vilket är en egen ideologi. Är dock nyfiken på hur konservativa uppfattar sig själva o världen. Hittills en intressant och välskriven bok.


This is not a peace plan This is an american betrayal Europe can't trust the USA as long as @realDonaldTrump is president! https://www.expressen.se/nyheter/varlden/trump-satter-press-pa-zelenskyj-att-acceptera-fredsforslaget/
Visa på X →Stämmer detta är det inget annat än ett förräderi ifrån USA och Trump. Europa måste ta ett större ansvar för att Ukraina skall kunna försvara sig. https://marcusoscarsson.se/just-nu-usa-staller-massiva-krav-pa-ukraina/?fbclid=IwdGRleAOLARdleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZAo2NjI4NTY4Mzc5AAEeRGedzSJOUoqrK2tvPewR91VuHMl0eumb4IuEVzjFMmK8EboIrmWzRe0BboQ_aem__IjtznXLoqZ9BZDscM-Cng
Visa på X →I går satt vi i olika möten och samtalade om Torp-arena. Spännande möten.
Visa på X →Jag har letat över allt efter dessa manschettknappar. Till sist gav jag upp. Idag fick jag ett foto från dottern som konstaterar att hon hittade några konstiga spelmarkörer i Ticket to Ride 🙂


@Douglasthoor I detta delar jag din uppfattning. Kommer tala om det på vårt riksting i helgen.
Visa på X →Den som bott länge i sitt hem ska inte straffas för att bostadspriserna stigit. Reavinstskatten har hämmar hela bostadsmarknaden. Vi vill göra det möjligt att flytta, så att äldre kan flytta ut och yngre kan flytta in. KD är bostadsägarnas bästa vän. https://www.ttela.se/asikt/insandare/den-som-bott-lange-i-sitt-hem-ska-inte-straffas-da-bostadspriser-stigit.c4fe968c-708f-46af-91cf-2a918cb207a4
Visa på X →Hmm Ebba pratar om breda uppgörelser vilket ex behövs inom energipolitiken. M kör ett spin om, vem tar vem. Dock lite lustigt att Oliver som själv fixat en regional SM-regering i Kronoberg försöker hävda att M är en garant för borgerlig politik!
Visa på X →Du har helt rätt. Det blir lätt tramsigt när sakpolitik alltid skall överskuggas av vem tar vem.
Visa på X →Som skolpolitiker var jag tvungen att hantera flickor som könsstympades, flickor som försvann under sommarlovet, flickor som övervakades efter skolan. Man kan tycka vad man vill men vi har tjejer som far illa pga hedersförtryck. Därför är jag för detta o allmänt maskeringsförbud!
Visa på X →