@AnderssonUlla @emzen_jan Det är inte jag som påstår att invandrares hjärnor utvecklas för långsamt för att klara SFI på tre år Ulla.
Visa på X →440
inlägg
@elias_linder Svårt att bevisa uppsåt till rekvisitet syfte att… synnerligen grov misshandel har högre straffsats dessutom så hela den här regeln är lite meningslös just nu. Varför inte en rejäl straffskärpning?


Vi behöver helt nya verktyg mot kriminalitet inom ideella föreningar och i synnerhet religiösa sådana. 1) Föreningen som driver moskén bör kunna tvångsupplösas pga brott 2) Dess tillgångar bör kunna förverkas 3) Förverkade byggnader bör sedan konverteras till något allmännyttigt.


@AndersDahlbom1 12 kap. 3 § nya socialtjänstlagen. Regeln har funnits sedan 2021.


@AnderssonUlla Har varit språklärare i drygt 3 år plus har en fru som gått igenom SFI och SAS så mer insikt än du anar.
Visa på X →@swejzan Tolkutredningen dyker upp i vår.
Visa på X →@EnemyOfMaat Vissa men inte andra, beror på om man sköter sig.
Visa på X →Nu gillar jag Ishin bättre än Sanseito men lite kul ändå att Sverige nämns som ett positivt, inställer för som tidigare avskräckande exempel även i den japanska debatten.


@CamillaHgberg2 @IngaOlsson3 @Arbetsformed Den som har ett bra skäl att vara här får vara kvar, den som inte har det bör åka hem.
Visa på X →@Kurbiatch @Arbetsformed Nej det är nått helt annat.
Visa på X →@mehrnaz_mousavi @Arbetsformed @JohanForssell Det finns säkert en hel del omständigheter som inte framgår av artikeln men en grundregel är att om man vill bo i ett annat land så ska man göra ansökningar i tid och följa landets regler. Jag har jobbat utomlands, det är inte så svårt.
Visa på X →@IngaOlsson3 @Arbetsformed Stöd för att anställa utlänningar ja.
Visa på X →Hej @Arbetsformed Får den här arbetsgivaren lönebidrag för Ahmed? I så fall är det inte jobb utan bara bidrag under annat namn.


Som alltid när det gäller den här typen av reportage, men som journalister aldrig nämner. 1) samtliga på boendet är där helt frivilligt. 2) Dom kan åka hem i morgon om dom vill. 3) Ingen annan än dom själva är ansvariga för situationen.
Visa på X →@TomasGabrielss1 Hej Tomas Högermajoritet om man räknar Centern som höger, men ingen majoritet för att lätta myndighetssekretess, vilket troligtvis är problemet här. Det har heller aldrig funnits en majoritet för att faktiskt kontrollera vilka som befinner sig i Sverige förens nu.
Visa på X →