Anna-Karin Hatt (C) tänker inte bidra till sänkta skatter och bättre företagsklimat om SD är med. Hennes idé verkar vara att hon och Dadgostar ska sänka skatterna tillsammans. Nåväl.
Visa på X →406
inlägg
Andersson lägger all sin talartid på att prata om problem och att undvika eget ansvar. Vilket alternativ företräder hon och vilka partier ska hon göra det med?
Visa på X →I kvällens partiledardebatt ska det bli intressant att höra hur högre skatter, högre bidrag och högre asylinvandring hänger ihop med ”Sverige ska bli mer som Sverige”. Andersson och hennes sida i politiken har en del att förklara.
Visa på X →Rubriken är vass, men budskapet är enkelt: det finns andra verktyg att snegla på om man vill nå målet om en trygg och levande läktarkultur. https://www.expressen.se/sport/fotboll/intern-kritik-mot-hubinette-utredningen-i-moderaterna/
Visa på X →Det verkar svårt att hitta en balansgång mellan en levande och en trygg läktarkultur. Men jag har gjort ett försök. https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/motion/nationell-strategi-for-sakerheten-vid_hd023159/
Visa på X →Hemma på ön pratar sossar om att regeringen glömt Gotland, men att lokala satsningar skulle flerdubblas med en S-ledd regering. Inget sånt i skuggbudgeten dock.

Steg för steg ska tryggheten vinnas tillbaka på gator och torg. https://tt.omni.se/ny-ganglag-ger-forortsbor-sina-centrum-tillbaka/a/bmynvB
Visa på X →Förortsbor återvänder till torgen efter att Polisen fått nya verktyg av den moderatledda regeringen. Bra för både människors trygghet och det lokala näringslivet. https://polisen.se/aktuellt/nyheter/stockholm/2025/augusti/utvardering-av-preventiva-vistelseforbud-i-stockholms-lan/
Visa på X →S säger sig vilja värna och utveckla svenska gruvor. Men varje reform som leder till det röstar man nej till. https://www.svd.se/a/8qrwkQ/gruvor-i-sverige-bidrar-till-en-helhet-och-sjalvforsorjning-skriver-m-politiker
Visa på X →Vi är ungefär 3x så många och lägger mer än 2x så mycket på försvarsutgifter. Vår ekonomi är dessutom ca 9x den ryska. Deras propaganda är bara skrammel. https://www.dn.se/debatt/vara-underrattelser-visar-sanningen-bakom-putins-siffror/
Visa på X →Socialdemokraterna beslutade att lägga ned Gotlands regemente i början av 2000-talet. Ulf Kristerssons regering har investerat mer i gotländsk säkerhet än någon annan regering, senast i juni genom köp av luftvärn (IRIS-T SLM). Men snacka går ju.
Visa på X →Ser mycket fram emot Moderaternas stämma i oktober 👇🏻
Visa på X →@RK_Loparbanor @LundbergFilip Du och jag håller på samma lag 🤙🏼 Sen ska jag vara tydlig med att jag inte är idrotts- eller rättspolitisk talesperson för M, men jag försöker dela med mig så mycket jag kan av de erfarenheter jag har från läktarkulturen.
Visa på X →Jag har engagerat mig politiskt för att det är min plikt, men min passion är svensk fotboll. Glad att ha fått möjlighet att kombinera de två under några timmar igår 👇🏻
Visa på X →Arbetet med att utveckla Sverige långsiktigt kräver mer än en mandatperiod med Tidö. Här pekas riktningen ut för att nå världens bästa företagsklimat 👇🏻 https://www.di.se/debatt/moderaterna-ny-politik-for-fler-vaxande-foretag/
Visa på X →Välkomna som stödparti.

Om vi på allvar vill vara bäst i världen, då behöver vi fler gruvor. Skriver i NyTeknik 👇🏻 https://www.nyteknik.se/debatt/valstandet-i-sverige-borjar-i-gruvan-nu-rusar-vi-uppat-i-gruvrankning/4389847
Visa på X →@mpawlo Eller i andra ord: tekniska innovationer förändrar världen, men långsammare än vi/marknaden hoppas. Först kommer bubblan, sen kommer förändringen.

Riktigt dålig stil mot IOGT-NTO som nyss köpt sossarnas Katalonienbaserade telefonkasino till överpris.
Visa på X →Var antalet handlingar som försvann under S-regeringen noll till antalet? Annars är det här en rätt stor sten i en ganska bräckligt glashus. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/baudin-i-naringslivet-hade-kristersson-fatt-sparken/
Visa på X →Precis som med mängden tillförda fängelseplatser är S kritiska mot att M-ledda regeringen är otillräcklig - trots att man gör mångdubbelt mer. Det är en tragisk medialogik. De som skjuter slangbella mot regeringen saknar förmåga att göra det som krävs.
Visa på X →Panta en burk och få chans att vinna 10 000 kr? I en tid när allt fler tjänster/produkter agerar som casinon, är det intressant att fundera på om det också skulle kunna göra gott. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0956053X25003654?via%3Dihub
Visa på X →@adamdanieli Ska man politikutveckla tror jag det finns bättre ställen att titta på än franska vägtullar. Synd, jag tror fler hade lyssnat på Timbro om man hade bättre idéer.
Visa på X →@adamdanieli Om du är så missnöjd med riksdagens ledamöter står det dig fritt att kandidera själv. Vad vet jag, det kanske finns en enorm opinion för att samla in medel mindre effektivt och ytterligare förstärka avgiftssamhället.
Visa på X →@adamdanieli 1. Varför ska vi samla in medel på ett dyrt sätt när vi kan göra det på ett enkelt sätt? 2. Kyrko- och begravningsavgift, jaktkort, VA- och avloppsavgift, flygplatsavgift, osv öronmärks. Tycker du vi ska betala entréavgift för statens nationalparker också?
Visa på X →