Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Gulan Avci

Liberalerna

@GulanAvci (X)

415

inlägg

Och det är precis detta som är ditt problem. Du ställer hela tiden kvinnor mot varandra. Förminskar problem som hotar den svenska jämställdheten ock kryper för islamister för att behålla viktiga väljargrupper. Innan du blockar mig igen (hänt förut) bör du läsa den här texten. Lika viktig nu som då.

Visa på X

@SweViking_69 Precis, men det finns mycket mer att lyfta fram. Som att Strandhäll tycker att kusinäktenskap som framförallt drabbar kvinnor är en ”genuin skitfråga” vilket hon tydligt gav uttryck för när regeringen gick fram med lagförslag att förbjuda det!

Visa på X

Och där klev den värsta sortens hycklarfeminist fram, självaste Annika Strandhäll som känner sig manad att spä på hetsen mot Romina. I åratal har hon kallat sig feminist, men blundat för hedersförtrycket. Som tidigare ordförande för Liberala Kvinnor har jag länge påpekat det uppenbara att sossarnas feminism bara handlat om symboler och tomma ord. Strandhäll och Wahlström har svikit tusentals flickor och kvinnor i Sverige som berövats friheten att välja sina liv. Istället har de gullat med islamister och extremister. Om någon trodde att S har en feministisk ryggrad, så måste jag tyvärr göra er besvikna.

Visa på X

Hoppas du läser Rominas kommentar @margotwallstrom och sen funderar över ditt ovärdiga beteende.

Visa på X

Kvalificerad skitsnack. Margot vet mycket väl varför Romina stannar hemma. Hade det varit ombytta roller, om en ung kvinnlig toppolitiker inom S blivit utsatt för dessa verbala attacker, så hade vi både fått höra att den svenska jämställdheten var under attack och demokratin på väg att nedmonteras.

Visa på X

Margot Wallström, tidigare minister i Stefan Löfvens så kallade ”världens första feministiska regering” går nu till attack mot klimat- och miljöminister Romina Pourmokhtari för att hon är gravid. Ja, du läste rätt. En före detta S-minister tycker alltså att det är skäl nog att ifrågasätta om Romina borde sitta kvar som minister. I åtta år slog sig sossarna för bröstet med sin ”feministiska utrikespolitik” och stora ord om systerskap och jämställdhet. Men så fort en ung liberal kvinna visar att man både kan ta ansvar på högsta politiska nivå och samtidigt bli mamma, då är det plötsligt fritt fram att håna. Det är precis det här som avslöjar sossarnas falska feminism. Den gäller bara så länge det passar deras egen maktagenda. När en kvinna står utanför deras röda led, då försvinner allt prat om jämställdhet och solidaritet. Jag skäms inte för Romina. Tvärtom är jag mycket stolt över henne. Men jag skäms över den typ av maktkvinnor som säger sig vara feminister, men använder sin plattform för att sparka nedåt på andra kvinnor. Speciellt om de är unga. Socialdemokraternas feminism har alltid varit en fernissa. Och nu har den spruckit igen.

Visa på X

Jag tycker det är ytterst problematiskt att vi fått en ordning där medier gjort till vana att jaga politikers familjer och barn. Det skickar en signal om att priset för samhällsengagemang är för högt, och när priset för att engagera sig blir för högt, ja, då tystnar även de röster som håller demokratin levande.

Visa på X

Just nu tror jag att många unga tjejer och kvinnor i Sverige, efter att ha tittat på Aktuellt vill veta en sak. Hur lång måste en våldtäkt vara för att det ska anses som ett synnerligen grovt brott???!

Visa på X

Hyckleriet bland Irans islamistiska mullor saknar gränser. I årtionden har de tvingat flickor och kvinnor till slöja. och mördat dem som krävt frihet. Men deras egna familjer? De slipper både slöjtvång och sharialagar. Förtrycket gäller bara folket, aldrig makten. Vidrigt!

Visa på X

Welcome back to Sweden, Mr. President @ZelenskyyUa Right now, the Swedish Parliament’s Defence Committee is debating a new defence industry strategy in the chamber. A new direction for Sweden’s defence industry that will also benefit Ukraine as we increase the production of military equipment. This will enable us not only to continue helping you, but to expand our support for your army, that is fighting not only for your country’s survival, but also for our shared security. #SlavaUkraïni 🇺🇦🇸🇪

Visa på X

Det är fullständigt obegripligt att den judiska filmfestivalen stoppas i Malmö. Biografen hänvisar till säkerhetsskäl, men just därför borde evenemanget genomföras, och särskilt i Malmö. Att låta det äga rum hade skickat en tydlig signal om att staden tar kampen mot antisemitism på allvar. Jag utgår från att Katrin Stjernfeldt Jammeh, kommunstyrelsens ordförande, som ofta framhåller stadens engagemang för alla människors lika värde, nu agerar för att festivalen ska kunna genomföras. Allt annat vore oacceptabelt och skulle visa att man blundar för antisemitismen.

Visa på X

@olaspannar Jag har faktiskt bra samarbete med min SD- kollega i Försvarsutskottet.

Visa på X

@SusanOfSweden Kommentaren borde ha raderats, men hon behöll den. Uppenbart att hon vill provocera och inte ser allvaret med det hat och hot som politiker ständigt utsätts för. Hon är ju själv utsatt för detta, så Stegrud om ngn borde ju vara lite eftertänksam just idag.

Visa på X

Vilken låg nivå av en parlamentariker som just denna dag borde ägna lite tid åt att fundera på hur vi gemensamt ska ta ansvar för att värna om vår demokrati!

Visa på X

Därför bär jag Davidsstjärnan! Igår fick äntligen de 20 personer ur gisslan som fortfarande är vid liv återförenas med sina nära och kära. Kriget mellan Hamas och Israel är över, och nu börjar ett viktigt arbete för en hållbar fred i Mellanöstern. Det ger hopp. Men Hamas terrorattack har väckt ett judehat till liv som vi inte sett på decennier. Det sprider sig inte bara i andra delar av världen, utan också här i Sverige. Under de här två åren har judar i Sverige fått betala ett högt pris för sin trygghet. Många har tvingats gömma sina Davidsstjärnor, ta av sig kippan eller låta bli att gå till synagogan av rädsla för hot och hat. Det är en farlig utveckling. Nu måste vi alla, politiken, myndigheterna, civilsamhället, men också du och jag som medmänniskor orka stå upp för judars trygghet. Vi har alla ett ansvar att säga ifrån när antisemitismen visar sitt fula ansikte. Jag tänker ta mitt ansvar och bära Davidsstjärnan öppet runt halsen som ett löfte till mina judiska vänner, deras barn och alla judar i Sverige. Ett löfte om att i vårt land finns ingen plats för judehat. Här ska alla kunna vara trygga och fullt ut kunna vara sig själva ❤️✡️

Visa på X

Äntligen har samtliga 20 av gisslan som ännu är vid liv släppts och får äntligen återförenas med sina nära och kära 🙏🏼🩵🤍

Visa på X

@JessicaStegrud Tycker det är taskigt mot ungdomsförbundens ordföranden. De skulle iaf kunna bete sig till skillnad från Dadgostar!

Visa på X

Nooshi Dadgostar tar varken ordet Hamas i sin mun, nämner offren i Israel eller gisslan som likt boskap fördes ner i Gazas tunnlar för två år sedan, efter den värsta massakern riktat mot civila judar sedan Förintelsen. Bedrövligt.

Visa på X

@SandraSilguero Jag tror inte heller Nooshi skäms. Är faktiskt övertygad om att hon inte gör det. Men jag skäms å de hedersutsattas sida, över hur en partiledare som säger sig bekämpa orättvisor, kvinnoförtryck och stå för alla människors lika värde, fullständigt skiter i den här gruppen.

Visa på X