Märklig tid vid lever i. Den senaste tiden har fler och fler Gazabor vågat ge sig ut på gatorna för att protestera mot Hamas, med vetskapen om vilka repressalier som väntar dem. Förföljelse, tortyr och kallblodiga avrättningar. Samtidigt ser vi hur människor ger sig ut på svenska gator och visar sitt stöd till Hamas varenda dag. Idag på första maj är inget undantag. Tvärtom kommer fler hamasflaggor vaja fritt i luften i olika fackeltåg runt om i landet. Men låt mig påminna om vad dessa våldsbejakande aktiviteter sympatiserar med för rörelse. Den 7 oktober 2023 begick alltså Hamas, Islamiska jihad och Democratic Front for the Liberation of Palestine (DFLP) den värsta antisemitiska massakern mot Israels folk sedan Förintelsen. Ett trettiotal israeliska kibbutzer, byar och städer invaderades, där dessa barbarer slaktade över 1200 personer, kidnappade 252 människor, och skadade över 4800 israeler. Det är alltså detta som många pro-palestinier hyllar, samtidigt fortsätter folket i Gaza lida på grund av dessa terrorister. Det är så genant att beskåda detta i Sverige 2025.
Visa på X →415
inlägg
Noterat att din partistyrelse inte bifaller din arbetsgrupps förslag till S-kongressen 🤷🏻♀️
Visa på X →Ännu en antisemit avslöjas i Vänsterpartiets toppskikt. Malcolm Jallow är dessutom ordförande i riksdagens civilutskott och uppbär en mycket viktig ämbetsroll i demokratins tjänst. Det är allvar nu. Partiledaren Nooshi Dadgostar måste städa ut judehatet i sitt parti!
Visa på X →@JessicaStegrud Lägg ner, den retoriken funkar inte längre. Blicka framåt och fokusera på att lösa problemen istället för att titta i backspegeln hela tiden. Ja, även ni har varnat för utanförskapet och nu löser vi problemen.
Visa på X →Försvarsvilja är avgörande för att hålla ihop och försvara vårt land. Men då måste vi göra upp med parallella samhällen som försvagar sammanhållningen och tilliten. Mitt budskap i kvällens debatt med försvarsutskottet i Sveriges riksdag 🇸🇪
Visa på X →Vedervärdigt. Inte undra på att Judiska Centralrådet har portat Vänsterpartiet från sina minneshögtider.
Visa på X →Äntligen kriminaliseras oskuldskontroller, oskuldsintyg och oskuldsingrepp. Dessa vidriga metoder som vissa familjer och släkter använder sig av, för att kontrollera flickors kroppar, är den grövsta formen av integritetskränkning. Tyvärr har detta kunnat pågå under lång tid på grund av feghet från politiker och samhällsaktörer. Men nu är det slut med den naiviteten och förnekandet av att det inte finns några problem kopplade till kultur, traditioner och religion, som banat vägen för att många flickor i våra utanförskapsområden berövats de mest grundläggande rättigheterna i livet, som att välja sina kläder, sin partner och sin egen väg i livet.
Visa på X →https://www.expressen.se/nyheter/sverige/patrik-oksanen-sverige-bor-ga-ur-ottawafordraget/
Visa på X →“Sveriges grannländer runt Östersjön öppnar för att ta tillbaka truppminor i krigsorganisationerna. Nu vill Patrik Oksanen, säkerhetspolitisk expert, att Sverige följer efter. – Krig är skit och minor är skit, men det är för att undvika större skit som vi behöver dem, säger han”
Visa på X →Att Sveriges klimat-och miljöminister Romina Pourmokhtari rankats till en av de mest framträdande personerna under 30 av Forbes för 2025 års upplaga är ett stort erkännande. Stort grattis bästa Romina. Det är du värd efter år av klappjakt mot dig av oppositionen som agerat populistiskt och inte behövt ta ansvar för verkligheten och hushållens plånböcker.




Idag på uniformens dag uppmärksammas det sjävklart även på Liberalernas riksdagskansli. Våran medarbetare Victor Zetterman bär uniformen med stolthet idag 🇸🇪 Tack till alla er kvinnor och män, som på olika sätt bidrar till vår inre och yttre säkerhet. Ni är våra hjältar 🙏🏼


Modiga Dlovan är värd all respekt och beundran! https://www.expressen.se/nyheter/sverige/dlovan-12-salde-majblommor-da-kom-de-tre-ranarna/
Visa på X →https://www.dn.se/sverige/generalmajoren-sverige-maste-skaffa-smarta-truppminor/
Visa på X →Den tidigare generalmajoren säger i DN intervju att Sverige bör lämna Ottawafördraget och kunna försvara sig med smarta truppminor. Finland har fattat beslutet att lämna Ottawafördraget, vilket jag har full förståelse för. De har en lång landgräns till Ryssland och i ett nytt säkerhetspolitiskt läge, måste vi följa utvecklingen noga. Sverige står nära Finland – också militärt, vilket måste återspegla sig i den verklighet vi har att hantera. Därför utesluter Liberalerna ingenting i detta läge.
Visa på X →SSU:s vulgärretorik med en så kallad ”Wallenbergskatt” inger inget förtroende nu när vi i snabb takt ska rusta upp det svenska försvaret. Vänstern måste börja ta in att svenska företag utgör ryggraden för det svenska välfärdssamhället, de bidrar till ekonomisk tillväxt, investeringar och framväxten av nya jobb.
Visa på X →Det har snart gått ett dygn sedan Lorena Delgado Varas meddelade att hon tar en paus från riksdagsuppdraget. Men hon gör det inte för att hon spred judehat och den grövsta formen av antisemitismen. Beslutet är grundat i att Judiska Centralrådet har polisanmält henne. Från vänsterpartiets ledning har det varit knäpptyst och partiledaren Nooshi Dadgostar duckar alla frågor om Varas framtid som lagstiftare av Sveriges riksdag. Det är tydligt att Vänsterpartiet har stora problem och att antisemitismen är djupt rotat i partiet. Stödet som strömmat in till Delgado Varas inom partiet, illustrerar tydligt varför Vänsterpartiet inte är ett parti att lita på. Detta är inte längre bara ett problem som är begränsat till partiledaren Dadgostar, utan en fråga som i allra högsta grad berör Socialdemokraternas partiledare Magdalena Andersson som aspirerar om att bli statsministern efter nästa val, och som inkluderar Vänstern i sitt regeringsunderlag. Därmed är det mycket relevant att Socialdemokraterna avkrävs på svar om hur de ser på att deras samarbetsparti sprider antisemitisk dynga. Någon i detta block måste bryta tystnaden och tala ur skägget.
Visa på X →Lorena Delgado Varas må ta en paus från riksdagsuppdraget men hennes antisemitismen tar ingen paus. Glöm inte det. Oavsett vad partiledaren Dadgostar kommer att säga!


Vidrigt. Nooshi Dadgostars prat om att bekämpa antisemitismen skramlar tomt efter att Lorena Delgado Varas återigen spridit judehat. Fy fan vad vidrigt.
Visa på X →Fler högprofelerade debattörer och tunga ekonomer slår nu fast det Folkpartiet - Liberalerna sagt i decennier. Hög tid att byta ut den svenska skvalpvalutan mot euron. Vi är en öppen liten ekonomi som är helt beroende av vår omvärld. En majoritet av alla varor våra företag exporterar hamnar i Europeiska länder. Vi kommer dessutom aldrig tillhöra EUs kärna där de viktiga besluten för framtiden fattas, om vi står utanför eurozonen. Förutom den ekonomiska aspekten, måste vi också se eurofrågan ur ett säkerhetspolitisk perspektiv. Dags för övriga svenska partier att vakna upp ur dvalan och inse riskerna med att vi står utanför eurozonen.
Visa på X →https://www.expressen.se/debatt/debatt-mp-borde-be-om-ursakt--till-mig-och-sverige/
Visa på X →I snart 3 år har MP smutskastat klimatminister Romina Pourmokhtari och anklagat henne för att ha låga ambitioner för klimatet, men nu kopierar de skamlöst hennes och Liberalernas politik, när de förstått att deras egen politik saknar stöd bland vanligt folk. En ursäkt till Romina och svenska folket vore på sin plats!

Bisarra anklagelser journalisten Joakim Medin anklagas för. Bra att utrikesministern prioriterar hans ärende högt. Oacceptabelt att en journalist frihetsberövas på detta sätt. Inget ovanligt tyvärr för journalister verksamma i Turkiet, men nytt läge för utländska journalister!
Visa på X →Grönlänningarna må vara få (drygt 57000 invånare) men jösses vad de visat att de har stake den senaste tiden. Respekt ✊🏼🫵🏼
Visa på X →Tydliga besked av regeringen och SD. Nu ökar vi tempot avsevärt i upprustningen av vårt eget försvar. Tar ansvar för vårt Nato-medlemskap och ökar stödet till Ukraina 🇺🇦 https://www.dn.se/sverige/kristersson-300-miljarder-extra-till-forsvaret/
Visa på X →