När vinst går före vård och behandling av unga har vi hamnat förbannat snett. HVB kan inte fortsätta att ses som vilken marknad som helst. Det är ett svek mot ungdomarna och ett marknadsmisslyckande som inte bryter kriminalitet och nyrekrytering. https://www.etc.se/inrikes/anstaellda-larmar-vaald-har-blivit-vardag-paa-vaardjaettens-weminds-hvb-hem
Visa på X →434
inlägg
Seniorer är smartare än att gå på en desperat valstrategi från Moderaterna. De ser hur Sverige är på väg åt fel håll med Åkesson och Kristersson vid styret. Välfärden går på knäna, landet dras isär och ojämlikheten ökar. https://www.dn.se/insandare/anna-tenjes-analys-av-aldre-valjare-ar-inte-sa-smart/
Visa på X →Sånt här gör mig förbannad. Våra skattekronor ska gå till en bra välfärd och inte oseriösa aktörer. Bra att avtal bryts men välfärdsbrottsligheten måste leda till en helt annan syn på välfärd som marknad. Fusk och brister – 39 kommuner bröt hemtjänstavtal https://www.sverigesradio.se/artikel/fusk-i-hemtjanst-39-kommuner-bryter-avtal-med-bolag
Visa på X →Håller med, torklappar är det minsta problemet. Att Regeringen och SD skär ner 600 miljoner på kvinnosjukvården och samtidigt drivit fram en nationell sjukvårdskris är det stora problemet. https://www.dn.se/sverige/torklapparna-pa-bb-i-malmo-blev-rikspolitik-det-minsta-problemet-vi-har/
Visa på X →Ledsen men inte ens Lejonkungen kan nog rädda L i detta läge. Det är politiken och sällskapet är är felaktigt. L-profilen: Mohamsson ska bort – vill ha in Lars Leijonborg - P4 Blekinge https://www.sverigesradio.se/artikel/l-profilen-mohamsson-ska-bort-vill-ha-in-lars-leijonborg
Visa på X →Plötsligt avhopp när Dagens ETC ställde frågor • Mejl lämnades inte ut • Pressekreterare mörkade. https://www.etc.se/inrikes/ministerns-stab-ljoeg-om-deltagande-paa-vaelfaerdsfifflares-maessa
Visa på X →Kanske kom svaret på min fundering här: Majoritet av väljarna tror att Liberalerna åker ur (via @omni_red) https://omni.se/a/GxMrjV
Visa på X →Var går gränsen när väljarna i helhet landar i att det inte är värt en bortkastad röst? En seriös fråga, finns det forskning på detta? https://www.dn.se/sverige/ny-katastrofsiffra-for-liberalerna-lagst-hittills/
Visa på X →SD lovade en sak innan valet och prioriterade sänkt skatt för de rikaste efter valet. Det är sannningen som @jimmieakesson tydligen inte vill snacka om. Avskaffa den orättvisa karensen var aldrig viktigt för SD på riktigt.
Visa på X →Om det nu finns ett elstöd framtaget så är det ju bara hånfullt mot folket att ha det liggandes i en skrivbordslåda på departementet. Aktivera elstödet.
Visa på X →Frågan om karens är för vissa frågan om tandläkarbesöket eller möjlighet att köpa nya gympaskor till sitt barn. Ändå fascinerande att arbetsmarknadsministerns kommentar är att det vore orättvis mot dem som drar ett stort lass… hallå verkligheten anropar https://www.tv4.se/artikel/4WUDrqsPDwhxpHitiMqkqo/camilla-47-foerlorade-9-000-kr-naer-hon-var-sjuk-i-tva-dagar
Visa på X →Kriminella driver vårdcentraler och lever på våra skattepengar. Läkare och apotekare fuskar till sig miljoner på botox. Privata psykiatriaktörer hotar patienters liv och hälsa. Varför fortsätter regeringen att krama en sjukvårdsmarknad som spårat ur? https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9164324
Visa på X →Sverige blir fattigare med den här SD-regeringen. Oavsett hur man mäter och vem som mäter pekar resultaten åt samma tydliga håll ➡️Antalet fattiga svenskar har rusat de senaste åren (via @omni_red) https://omni.se/a/6q6pyL
Visa på X →Genant av Tidöpartierna att blockera granskningen av Landerholm. Dags att införa en #lexLanderholm https://www.aftonbladet.se/a/XMqy8B
Visa på X →Fyra bortkastade år på klimatområdet är väl kontentan efter att ha hört delar av #lördagsintervjun med @RPourmokhtari som dagens gäst. Inga klimatmål nås och utsläppen ökar. Sorgligt bokslut som kommer att kosta på så många sätt.
Visa på X →Att Moderaterna och Tidö förvägrar oppositionen att få fram underlag för att kunna granska Landerholm-affären är förjävligt på ren svenska. https://www.etc.se/inrikes/s-kraever-lex-landerholm-rasar-mot-pausad-granskning?utm_source=app_push&utm_medium=push
Visa på X →I Tidöstyrda Region Skåne ser vi resultatet av den sjukvårdskris som @SwedishPM och @jimmieakesson bär ansvar för – skattesänkningar för de egna har prioriterats före sjukvård och välfärd. Ser gärna er replik på dagens @DNDebatt https://www.dn.se/debatt/pa-vart-bb-torkar-vi-ditt-barn-med-det-strava-pappret/
Visa på X →Du ska känna dig trygg när du blir äldre. Äldreomsorgen måste förbättras och tragiskt nog har denna mandatperiod inte innehållit några nya satsningar från regeringen på området. Kommuner erbjuder inte särskilt boende i tid – kan straffas - Ekot https://www.sverigesradio.se/artikel/tusentals-far-vanta-manader-pa-socialtjanstinsatser
Visa på X →S: Inga ofinansierade förslag i vårbudgeten. Nu måste det vara slut på Moderaternas oansvariga finanspolitik där man gång på gång kör landet till underskott och sedan låtsas som att det regnar. https://www.aftonbladet.se/a/OkrKO1
Visa på X →Elpriserna skenar. Hushåll och företag får chockräkningar. Under mandatperioden har ny elproduktion uteblivit, en energiöverenskommelse aktivt motarbetats och enligt regeringen själva, ett färdigt elstöd lämnas i en skrivbordslåda. Aktivera elstödet nu. Ta ansvar. #elkris #elpris

@britz_johan Vad gör regeringen för att hjälpa arbetslösa att komma i jobb? Att Arbetsförmedlingen verkligen har ett brett register av insatser och stöd som kan leda till att alla som kan jobba faktiskt jobbar.
Visa på X →Snordyr el under torsdagsmorgonen och snordåligt av regeringen att säga sig ha ett elprisstöd i byrålådan som man inte använder. https://www.expressen.se/ekonomi/snordyr-el-under-torsdagsmorgonen/
Visa på X →Hemska nivåer på elpriset och hemskt passivt agerande från regeringen med @SwedishPM @BuschEbba och @jimmieakesson i spetsen. Leverera elstödet nu, ta ansvar för en bred energiöverenskommelse och jobba för ökad produktion. #elkris https://www.expressen.se/ekonomi/elpriset-rusar-igen-expert-hemska-nivaer/
Visa på X →Eftersom arbetsmarknadsministern den III fullföljer den Liberala traditionen på posten och levererar noll och intet så är det nog inga problem med dubbla portföljer för honom. Speciellt inte klimatportföljen som går i samma tema… 0+0 = Liberalt statsråd.


Man får väl ändå gratulera finansminister Svantesson också… hon fullföljer ju åtminstone den moderata traditionen. Känns tryggt att Moderaterna ändå alltid är samma parti som sätter sänkt skatt för de rikaste före allt annat, alltid…

