Så viktigt var visst inte integrationsfrågorna för Liberalerna. Skola, integration och partiledarskap i ett lär nog inte bli så mycket leverans är jag rädd.
Visa på X →434
inlägg
@fredrikolovsson Där sa du något… men då var det kanske lika bra att det inte blev så.
Visa på X →@fredrikolovsson Haha, tänkte just på samma sak när jag hör pressträffen…. Svårt att komma till statsråden
Visa på X →Oj, nu händer det grejer i aktieklubben. https://www.expressen.se/nyheter/politik/dousas-narmsta-man-avgar-efter-anklagelserna/
Visa på X →Offentlighetsprincipen borde vara självklar och icke valbar i all skattefinansierad verksamhet. Ivos misstanke: Börsnoterade vårdjätten skulle mörka information - Nyheter (Ekot) | Sveriges Radio https://www.sverigesradio.se/artikel/ivos-misstanke-borsnoterade-vardjatten-skulle-morka-information
Visa på X →Någon som är förvånad? Han vill väl också vara en del av aktieklubben… förlåt, jag menar regeringen…
Visa på X →HVB utredningen som överlämnades idag låter som en klok riktning även om jag önskat mig mer. Den viktiga frågan här och nu kvarstår dock, när ska alla HVB hem som drivs av kriminella stängas @CamillaWalterss ? #hvbhem #gängkriminella
Visa på X →Helt plötsligt förstår man varför Pourmokhtari tackat nej till att bli partiledare för @liberalerna, hon packar väskan för fullt…

Vilka väljare ska ens välja ett parti där tydligen ingen vill vara partiledare. Bara en stilla undran en dag som denna.
Visa på X →Frågan kvarstår @CamillaWalterss på vilket sätt stöttar regeringen kommunerna i skenande placeringskostnader? Bredda möjliga placeringar är ju en sak, men att hur möter man kommunernas allvarliga situation när förebyggande kan tvingas skäras bort. https://sverigesradio.se/play/artikel/8981136
Visa på X →Hej hå va bra det går @RPourmokhtari Not. Utsläppen ökar i en tid när vi istället skulle behöva fortsätta se minskningar. https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=c665ae74-57e9-415a-8781-541f6cd9077d
Visa på X →Jag vill inte heller bli Liberalernas partiledare, så det är ingen idé att ni frågar. #villintebliliberalernaspartiledare https://www.dn.se/direkt/2025-06-17/karlsbro-sager-nej-till-partiledarposten/
Visa på X →Att det plötsligt anmäls brister – bara dagar efter granskningen – skulle inte ha med mediernas avslöjande att göra? Det låter väldigt osannolikt. Avhopparverksamhet handlar om liv, säkerhet och samhällets förtroende. Det här måste tas på allvar. 🔗 https://sverigesradio.se/play/artikel/8983457
Visa på X →Arbetslinje utan arbete. Bostadspolitik utan bostäder. Tillväxtpolitik utan tillväxt. Vi har tyvärr en regering med fel riktning och ett svagt ledarskap. #pldebatt
Visa på X →Skattesänkningar för de som har mest samtidigt som man gör mediciner dyrare för sjuka och äldre. Regeringens politik är inte bara kall – den är ideologiskt driven. Vi socialdemokrater säger: välfärd före gräddfiler. #svpol #pldebatt
Visa på X →Organiserad brottslighet ska inte få tjäna pengar på våra barns trygghet och behandling. HVB-hem som drivs av kriminella måste stängas. Staten måste ta tillbaka kontrollen. #pldebatt
Visa på X →Hade Åkesson lite ryggrad som partiledare skulle han själv tydligt ta avstånd från sitt partis kopplingar till gängkriminella och Mc gäng. Nu har han chansen i dagens #pldebatt även om några vitböcker aldrig verkar se dagens ljus. Kom igen @jimmieakesson, visa ledarskap
Visa på X →Utgångsläget för Sverige är sämre än det hade behövt vara. Det är ingen naturlag att vår ekonomi ska utvecklas svagare än andra, utan resultat av regeringens förda politik. @magdandersson pekar på det som verkligen borde vara debatt om, hur landet blivit fattigare och farligare.
Visa på X →Det ljusnar i horisonten var beskedet från statsministern när han öppnade detta riksdagsår för snart ett år sedan. Inte speciellt mycket blev ljusare om man tittar på arbetslöshet, tillväxt, fattigdom, konkurser, skuldsättning osv…
Visa på X →En vacker, otroligt viktig men också sorglig text. Tack @Jonnycato ❤️ För mig stärker det bara övertygelsen att fortsätta jobba för att du vem du än är ska ha möjlighet att vara den du vill, leva som du önskar och älska den du älskar. https://www.expressen.se/debatt/debatt-inte-ens-jag-kan-vara--homosexuell-utan-risk/
Visa på X →@oisincantwell Blir spännande att läsa, lycka till!
Visa på X →Här är 25 SD-politiker ledningen inte vill prata om – kopplingarna till kriminella mc-gängen https://www.expressen.se/nyheter/sverige/har-ar-25-sd-politiker-med-kopplingar-till-kriminella-mc-gang/
Visa på X →Ska man tro att det bara är tillfällighet att regeringen lägger adoptionsutredningens överlämnande just innan Vårdansvarskommittens överlämnande för att minska mediautrymmet för det jobbiga för Kristersson?
Visa på X →Succé för Socialdemokraterna – lika stora som SD och M tillsammans. Förklaringen kan man nog läsa i resultatet av regeringens förda politik, inga siffror går åt rätt håll. https://morgontidningen.se/2025/06/succe-for-socialdemokraterna-lika-stora-som-sd-och-m-tillsammans/
Visa på X →Tänker att Kristersson måste känna lite glädje ändå, raset för M är ju ingen fullständig kollaps, ännu åtminstone… Ska nog kunna sjunka ytterligare med det ledarskap som visas upp. Ta bara oviljan att ta avstånd från MC gängen och sina Landerholmaffär.
Visa på X →