Jag hoppas verkligen inte sjukvårdsministerns avhopp är ett resultat av att sjukvården än en gång inte kommer få pengar i stundande statsbudget 😱Isåfall dock cred till AAJ att hon inte längre vill fronta ett vårdhaveri.
Visa på X →434
inlägg
Jag tror Kristdemokraterna tänker helt fel om det är så att man sparkat Sjukvårdsministern i hopp om bättre stöd i sjukvårdsfrågorna. Det är inte företrädaren som är problemet utan politiken.
Visa på X →Det finns mycket att säga om regeringen och SDs bristande leverans på sjukvårdsområdet och inte minst den nationella sjukvårdskris som man drivit fram och sett på när den fördjupats. Men @AckoAnkarberg ska ha all cred för sitt sätt att vara; respektfull, lyssnande och resonabel.
Visa på X →Dags att bänka sig framför #svtagenda

@MilenSub40 Tyvärr är det ett återkommande mönster. Sorgligt.
Visa på X →Talande att en ledande Sverigedemokraterna alltid försöker hittar en invandrarvinkel på allt alltid. Talande och rätt tragiskt.
Visa på X →Regeringen står handfallen medan kriminella driver HVB-hem. Det är skandal. Bra att kommunerna agerar – men staten borde ta ansvar. Oseriösa verksamheter ska stängas och aktörerna brännmärkas så de inte kan starta på nytt. https://sverigesradio.se/play/artikel/9037073 #hvb #hvbkrisen
Visa på X →Barn får ransonerat smör på mackan – samtidigt plockar ägarna ut 65 miljoner i vinst. Och regeringen gör ingenting. De låter vinstjakten gå före barns bästa. Vi sossar vill stoppa vinsterna i skolan och förskolan. Barnen först – inte aktieägarna. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mPkLO0/hagvidson-snalar-pa-bregott-at-barnen-forskoleagarna-plockar-sjalva-ut-65-miljoner-i-vinst?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Detta helvete måste få ett slut. Det är så djupt sorgligt. Vi måste som samhälle med gemensamma krafter bryta nyrekryteringen. Varje unge måste få en bra uppväxt, klara skolan och vi måste än mer jobba för att bryta negativa spiraler. Sverige kan bättre. https://www.dn.se/sverige/aklagare-15-arig-pojke-sprangde-sig-sjalv-av-misstag/
Visa på X →Ännu mer fascinerande att @jimmieakesson fortsätter att hålla fast vid linjen att han aldrig förstod vad det var för parti han gick med i när han tog steget in i Sverigedemokraterna #svtagenda
Visa på X →Fascinerande att @jimmieakesson anser sig ha bättre koll på insatserna i Gaza än Amerikanska Sida mfl. #svtagenda
Visa på X →Titta, Kejsaren.. jag menar finansministern är naken… det är ju tydligt för de flesta att Svantesson tappat kontrollen över Svensk ekonomi. Sista budgeten ska snart läggas.

Desperat verkar finansministern slitit på sig spenderarbyxorna och hoppas att en omfattande budget ska dölja 3 förlorade år med misslyckad tillväxtpolitik.

Finns något budgetutrymme kvar för kommande mandatperiod efter dessa år med SD-regeringen?
Visa på X →Sjukvårdsministern pratar om ökat statligt ansvar – men företräder en regering som underfinansierar vården och förvärrar krisen. Ett nytt uppdrag till Socialstyrelsen löser inte problemet med en nationell sjukvårdskris.
Visa på X →Detta är fan skandal! Barn och unga fortsätter att placeras rakt i händerna på kriminella medan regeringen står och tittar på. Var det inte dessa hvb hem @CamillaWalterss som omedelbart skulle stängas? https://sverigesradio.se/play/artikel/9031634
Visa på X →Man undrar ju vad ansvariga statsråd visste? Var finansminister @ElisabethSvan och infrastrukturminister Carlsson informerade om att SJs VD skulle få sparken och vad säger egentligen @Anna_Tenje om åldersargumenten? Tänker eftersom 67 är det nya 65. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/93Rpd5/sj-s-vd-tvingas-avga-enligt-dagens-industri
Visa på X →Regeringens pärm med sekretessbelagda handlingar glömdes på Arlanda | SVT Nyheter https://www.svt.se/nyheter/inrikes/regeringens-parm-med-sekretessbelagda-handlingar-glomdes-pa-arlanda
Visa på X →Detta är ju så djävla sorgligt ärligt talat. Sverige förtjänar något bättre.
Visa på X →Å inte steg den efter gårdagens medverkan i #svtagenda är jag rätt säker på…
Visa på X →@johanssonmorgan Statsministern bjöd verkligen på sitt alterego Bagdad Ulf ikväll.
Visa på X →Om @SMohamsson och @SwedishPM ändå inte tänkt svara på en enda fråga i kvällens #svtagenda så är frågan varför de ens tackade ja att delta? Desperationen börjar kanske tillta för dem båda.
Visa på X →Det gick ju inte jättebra för @SwedishPM i kvällens #svtagenda kan man väl konstatera. Anfall tror jag inte heller är bästa försvar från statsministern när alla ser splittringen, det svaga ledarskapet och SDs stora inflytande.
Visa på X →Hade nästan blivit mindre förvånad om infrastrukturministern fick lämna in handduken efter allt tågkaos. Mer osynligt statsråd är Carlsson är svårt att finna. https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=ca50231f-d12b-4ef0-aed8-c01c9f146cc6
Visa på X →När tv-serien DIPS plötsligt framstår som det stabila och seriösa i förhållande till den sittande regeringen kan det inte vara roligt att vara statsminister 😱 https://www.sverigesradio.se/artikel/dyr-nota-for-motet-mellan-usa-och-kina-ett-upprorande-slarv
Visa på X →