Ikväll fick jag frågan av SVT:s Aktuellt att debattera KD:s förslag om att kräva kemisk kastrering för att tillåta villkorlig frigivning för serievåldtäktsmän likt Nytorgsmannen. Tyvärr vågade ingen ifrån rödgröna oppositionen komma till studion för att ta debatten.
Visa på X →407
inlägg
@cajsa123 Sammanhållningen ökar inte när friheten och tryggheten försämras för svenska barnfamiljer på grund av att Sverige har haft en för stor invandring som lett till segregation. Tvärtom. Ingen har heller föreslagit att avgiften försvinner bara för att förskolan görs obligatorisk.
Visa på X →Förslaget skulle för min familj innebära att våra barn inte skulle få gå kvar tillsammans hos sin dagmamma, som för övrigt är utbildad förskollärare. De kanske inte ens skulle kunna gå i samma barngrupp. Till vilken nytta? Vi klarar oss utan vänsterliberalt förmynderi och tvång.
Visa på X →Socialister och Liberaler gär bäst att lämna landets föräldrar och familjen ifred! Obligatorisk förskola från 3 års ålder för alla barn är ett förmynderi utan dess like och idén om att svenska föräldrar borde hållas borta från små barn är absurd. https://www.svd.se/a/jQyx0L/klyfta-inom-regeringen-liberalernas-forslag-sagas-av-kd
Visa på X →Det här att trycka upp kameror i ansiktet på folkvalda, följa efter dem på stan, kalla dem ”jävla horunge” eller anklaga svenska politiker för ”barnamord” eller att ”ha blod på händerna” är för övrigt inte bara hotfullt utan också mycket ineffektivt. Det funkar inte.
Visa på X →De aggressiva och hotfulla palestinademonstranterna på våra gator i Stockholm och runt om i Sverige står för ett socialt dominansbeteende, som syftar till att skrämma politiker och svenska folket till tystnad och underkastelse. Det måste få ett slut. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/kd-om-protesterna-har-gatt-for-langt/
Visa på X →Nu minskar väntetiderna på akuten, både tiden till att träffa en läkare och den totala vistelsetiden. Mycket bra besked ifrån Socialstyrelsen. Vi är på rätt väg. https://www.socialstyrelsen.se/om-socialstyrelsen/pressrum/press/farre-besok-och-kortare-vantetider-pa-akuten/
Visa på X →Istället för att gapa på regeringen om ökade statsbidrag för att täcka upp för regionernas ekonomiska problem och ineffektiva organisation borde Vänsterpartiet också driva på för ett statligt ansvar för sjukvården. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/8q0jJx/replik-fran-kd-vansterpartiets-aterkommande-krav-pa-mer-pengar-ar-tondovt
Visa på X →Vänsterpartiets återkommande krav på mer pengar till regionerna från regeringen är tondövt. Sjukvården styrs i dag av 21 olika regioner. Det är ett mycket ineffektivt system, ett slöseri med skattebetalarnas pengar. @kdriks


@lundhsammeli Ni får sluta upp med att hålla era socialdemorkatiska regionråd om ryggen. Sätt den som är sjuk och vården främst.
Visa på X →@lundhsammeli Avskaffa regionerna och statligt ansvar för vården är lösningen. Underlagsrapporten ger tydligt stöd för att ett statligt huvudmannaskap skulle kunna ha bättre förutsättningar att lösa många av sjukvårdens största utmaningar än nuvarande system med 21 självstyrande regioner.
Visa på X →Avskaffa regionerna och statligt ansvar för vården är lösningen! Underlagsrapporten ger tydligt stöd för att ett statligt huvudmannaskap skulle kunna ha bättre förutsättningar att lösa många av sjukvårdens största utmaningar än nuvarande system med 21 självstyrande regioner.
Visa på X →Om man på allvar vill att människor ska kunna få vård i tid och del av den bästa vården oavsett var i landet man bor, då behöver vi skrota Sveriges ineffektiva sjukvårdsorganisation, avskaffa regionerna och låta staten fullt ut ta över ansvaret för vården.
Visa på X →Det är bra att vårdansvarskommittén nu är klara med sitt uppdrag, så att vi tillsammans kan öka den statliga styrningen. Men låt oss vara raka och tydliga.
Visa på X →❌ Det är också helt orimligt att samtidigt som staten nu stärker den militära beredskapen i städer som Sollefteå, så finns det självstyrande regioner, som Region Västernorrland, som lägger ned akutsjukvård, och därmed försvagar Sveriges krigsberedskap.
Visa på X →”Avskaffa regionerna och låt staten ta ansvar för vården” ❌ Dagens sjukvårdsorganisation med 21 självstyrande regioner klarar inte av sitt uppdrag att erbjuda jämlik vård, eller vård i tid.


Befriande text av Lena Andersson i @SvDledare om woke. Det är ofattbart att så många rödgröna och liberala politiker alltsedan 90-talet förletts av och omfamnat så destruktiva och förvridna idéer.
Visa på X →Socialdemokraternas spelskandaler, aggressiva marknadsföring och lurendrejerier straffar sig. Nu får sossarna böta 3 miljoner kr. En liten summa för ett stort maktparti som håvat instålar på smutsig spelverksamhet, men i alla fall rätt att de som lurats får upprättelse.


”Från försvarsdepartementets moderata ministrar är det tyst, men socialutskottets ordförande Christian Carlsson (KD) kräver att nedläggningen av strategiska vårdresurser, som i Sollefteå, stoppas.” Staten behöver ta över ansvaret för svensk sjukvård! https://www.svd.se/a/KMmOke/sjukvard-ar-en-del-av-beredskapen
Visa på X →Notera: Inte alla politiker. KD och SD röstade nej till den nya könstillhörighetslagen. Vi varnade för detta. Dags för resten att tänka om. Riv upp den nya könstillhörighetslagen.
Visa på X →Det är hög tid att skolan börjar värdera förmågan att följa skolans ordningsregler och att behandla de andra barnen med respekt på samma sätt som vi värderar förmågan att läsa, skriva och räkna. Skriver med @bangtsson (KD) i @Aftonbladet om behovet av ordning och reda i skolan.
Visa på X →KD: ”Vi vill införa riktiga ordningsbetyg” Vi kan inte tillåta en skolsituation där barnen härjar fritt likt ”Flugornas herre” och där frånvaron av moral gör att den starkes rätt råder. För varje regelbrott som passerar utan konsekvens, skapas otrygghet och mindre tillit.


Det är obegripligt att KD och SD var de enda som försökte stoppa lagen våren 2024, och att vi den här våren var de enda som försökte upphäva den nya lagen innan den träder ikraft. Det är dags för de andra partierna att vakna.
Visa på X →Den nya könstillhörighetslagen gör att det inte längre får krävas könsdysforidiagnos inför juridiskt könsbyte. Ingen vikt läggs vid hur länge någon identifierat sig med andra könet. Nu står även klart att ett digitalt vårdbesök kan räcka. Riv upp lagen! https://www.sverigesradio.se/artikel/socialstyrelsen-digitalt-vardbesok-kan-racka-for-juridiskt-konsbyte?
Visa på X →”Asyl ska bara kunna sökas utanför EU” Europaparlamentariker Alice Teodorescu Måwe (KD) skriver föredömligt om invandringen till Europa i dagens Svenska Dagbladet. @SvD @kdriks @alicemedce @EPPGroup
Visa på X →